Coating vloer

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MelkboerLuc
Contacteer:

Coating vloer

Bericht door MelkboerLuc »

In 2012 heb ik door firma Coating Systems (onderdeel van de groep Schippers uit Bladel) een hygiënische coatingvloer laten aanleggen in melkverwerkingsruimte
Werkwijze: uitgedroogde gevlinderde beton, gereinigd en ruw gemaakt met kogelstralen, primer aangebracht, kwarts of zand ingestrooid, toplaag met hars

Op plaatsen waar er veel beloop is wordt de bovenlaag ruw, wordt vuil en kan niet meer gereinigd worden.
Dus niet meer voedselveilig, en wij worden daar door FAVV voor herstellingen geplaatst

Reeds in juli 2014 heb ik firma Schippers daarvoor aangesproken, echter zonder enig gehoor.
Na een tiental mailtjes over en weer ondertussen heb ik nu toch eindelijk een afspraak met hun coating-expert voor woensdag 12/11

Voor zover ik kan nagaan zijn volgende producten gebruikt:
MSCon Primecoat-Trans
MSCon Adhesion-Trans (Registred)
MSCon Fine Filler Extra (vulstof voor MSCon harsen)
MSCon Seal-Finish

Voor alle duidelijkheid: coating komt niet los, coating heeft onder het hars een ingestrooide gekorrelde structuur.

Zijn er nog mensen die schade hebben aan hun vloer door beloop?
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
melker
Contacteer:

Re: Coating vloer

Bericht door melker »

Hier hebben we verleden jaar dezelfde vloer van Schippers aangelegd, ca 60 m2 . Op zich mooi stroeve vloer maar het schoonmaken is minder leuke klus maar met hoge druk lukt het prima. Kan het zo zijn dat je veelvuldig met hoge druk de harslaag er af hebt gespoten al dan niet met stoomcleaner? Ik ga wel direct wat minder vaak en hard spuiten na jou verhaal :shock:
MelkboerLuc
Contacteer:

er wordt nooit op gespuit met hogedruk
vloer wordt niet geborsteld, alleen afspuiten met veel water, soms eens met aftrekker
de plaats met schade is waar het meest wordt op gelopen,
geen materialen, geen karren met nylon wielen
enkel voedselveilig schoeisel met rubber antislipzool.

Harslaag was al meteen na plaatsing niet helemaal mijn gedacht, de vloer was eerst veel te stroef, ik heb er een extra harslaag laten aanbrengen (en extra betaald) en die is vlug-vlug in strepen aangebracht. Men wilde niet nog extra laag aanbrengen omdat men niet wilde dat de vloer té glad zou worden, natte vloer moet stroef blijven dacht men.

Na verloop van tijd zie ik ook dat de vloer blijkbaar water opneemt, als er een slang op de grond ligt, en die heeft een vochtig contactoppervlak met de vloer, en als je die wegneemt, dan blijft de tekening van die slang nog een tijdje afgetekend op de vloer
En dat na 2,5 jaar ....
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
MelkboerLuc
Contacteer:

We lijken af te stevenen op een pittige discussie

Ik heb destijds 6900 € betaald voor 125 m² vloer (door mezelf eerst gezandstraald (niet gelukt), gekogelstraald en stofvrij)

Sch doet nu zelf geen coatings meer :shock:
er is een "expert" geweest van een door schippers aangesteld coatingbedrijf en die begroot de "herstelling" op ongeveer 2000 €, aanbrengen harslaag, instrooien zand, aanbrengen hars-toplaag
Maar eigenlijk is die "herstelling" net hetzelfde als Coating-Systems van Schippers vroeger heeft aangebracht (vroeger nog extra primer hechtlaag op de betonvloer)
Vanwaar het prijsverschil van nu 2000 € en vroeger 6900 €

Iemand voelt zich nu "heel erg genaaid door ..."

De expert van Sch en een door mezelf aangestelde expert zijn het er over eens dat er een verkeerde toplaag is gebruikt, nog straffer, de ene firma woont in Breda, de andere in Tielt en beiden gebruiken dezelfde materialen van dezelfde (Vl) leverancier en net hetzelfde als Coating Systems toen. Er ontstond zelfs een discussie over het catalogusnummertje van de toplaag en beiden waren het grotendeels eens, nog voor ze de technische fiche hadden gezien van de gelegde coating. Dat is straf, en positief voor mijn zaak dacht ik.
In het verslag van de expert van Sch stond alleen dat de vloer "een witte waas vertoonde". Heel toevallig had hij géén foto's genomen of meegestuurd waar de toplaag helemaal was afgelopen/afgeschuurd op de plaats waar wij veel staan, gewoon op rubber schoenen. Er is geen loskomen van de toplaag van de beton, er zijn geen mechanische beschadigingen

Sch doet een voorstel van de helft van de kosten zijnde 1000 € voor hun en 1000 € voor mij
nog een extraatje voor mij: machines afkoppelen en naar buiten brengen, ruimte hermetisch afplakken voor de reuk, productiedagen verlies, machines weer binnen en weer aankoppelen

en dat alles na 2,5 jaar nieuwe dure coatingvloer waarvan dat ik dacht dat ie heel mijn leven zou meekunnen. Toen niet bespaard op aankoopkosten en kwaliteit, nu zie je wel ...

nog een weetje: vloer is gelegd april 2012, mijn eerste klacht daarover dateert al van dec 2012, maar de persoon die ik dat heb toegestuurd heeft dat niet doorgegeven aan zijn bazen en werkt niet meer bij Sch
Sander

Bericht door Sander »

laat schippers in de stront zakken en bel Piersma van de ven. weet je tenminste dat het goed is. staan voor hun zaak (y)

al die pipo's die coatings etc der ff bij doen moet je geen zaken mee doen :no:
iedere dag BBBeter
Henk
Contacteer:

Bericht door Henk »

Onze Delaval dealer heeft ook een paar jaar heel goed bedoelend zelf de coatings gedaan maar dat was nogal es snel over. Sindsdien hebben zij het ook uitbesteed aan vd Ven (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
john jakobs
Contacteer:

Bericht door john jakobs »

waarom geen tegelvloer, of zoan beton vloer die in je restaurant ligt, ziet er sjiek uit gaat nooit kapot
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
Jds

Bericht door Jds »

Tegelvloer ziet FAVV niet graag wegens poreuze voegen etc. Beton kan vaak niet goed tegen chemicaliën en zuren die voor de reiniging gebruikt worden, dus is ook geen optie. Wij hebben in onze ijsverwerking ook epoxy liggen naar alle tevredenheid, Een deel ligt al 8 of 9 jaar (weet niet meer wie dat gedaan heeft) en het laatste is door schippers gedaan, ongeveer 2 jaar geleden, voorlopig nog geen klagen over, maar moeten we dus blijkbaar goed in de gaten houden
MelkboerLuc
Contacteer:

wie als zoekende bouwer de zoekwoorden "coating" en "vloer" ingeeft komt vlotjes in deze rubriek terecht
sommige nieuw-bouwers hebben vragen, sommige ontevreden gebruikers ook, en nog meer
als ik iemand een beetje kan helpen zal ik dat graag doen.
pieterv
Contacteer:

Bericht door pieterv »

Waarom de reactie weer verwijderen? Laat ze toch staan?
Die mannen van Schippers hebben een dik vel... En ze moeten er voor zorgen dat hun producten in orde zijn. En dat is nu net het probleem. Als er een product verkocht wordt en het blijkt niet te werken zoals het hoort OF een product wijkt plots af van de voorgaande leveringen dan ligt het probleem bij ONS en niet bij hen.

Voorbeeld.
10 jaar lang inseminatiepipetten met flexibel verlengstuk van Schippers gebruikt om de zeugen te insemineren. 6 maand terug passen de blisters plots niet meer op het verlengstuk. Gebeld/gemaild naar Schippers. Eerst geen probleem. Werden nieuwe opgestuurd. Weer getest. Zelfde probleem.
Toen ik weer belde kreeg ik zoals telkens te horen dat het probleem niet bij hen ligt maar aan de leverancier van de blisters. Maar ze gingen het onderzoeken. Weekje later kreeg ik telefoon: Ja Meneer, wij vinden geen probleem bij dit product. Misschien is het beter als er eens een technicus bij u langs komt om u te tonen hoe u het product dient te gebruiken want volgens ons loopt er wat mis bij het gebruik.
Heb haar vriendelijk geantwoord dat er niemand hoefde langs te komen om mij te leren hoe ik na 10 jaar gebruik dit product diende te gebruiken.
Maar ja... probleem lag bij ons. 4 maand later was het hele boeltje uit de handel genomen want er kwamen meerdere klachten binnen.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
Plaats reactie