Ik heb al m'n gras/luzerne opgewerkt vant najaar en wil nu weer een mengsel in zaaien. Word zachtbladig rietzwenk geadviseerd van barenbrug. Iemand daar ervaring mee wortelt wel diep dus past miss wel aardig op de prairie hier Zitten er nog grote nadelen aan?
Zijn er hier ook collega’s die voor de 1ste snee alleen kunstmest strooien? Het is hier nog steeds erg nat en de weer berichten zijn niet erg goed… geen idee wanneer we er drijfmest op kunnen krijgen… vroege 1. Snee met kunstmest en daarna goed drijfmest erop?
Maar hoe kom je dan uit met kali? Wat dan strooien?
Beetje geduld denk ik , het is nog maar 19 maart en als het wat warmer wordt gaat het hard , alleen kunstmest kan ook wel alleen beetje jammer voor de kunst mest lijkt mij
Richt schreef:Zijn er hier ook collega’s die voor de 1ste snee alleen kunstmest strooien? Het is hier nog steeds erg nat en de weer berichten zijn niet erg goed… geen idee wanneer we er drijfmest op kunnen krijgen… vroege 1. Snee met kunstmest en daarna goed drijfmest erop?
Maar hoe kom je dan uit met kali? Wat dan strooien?
Vroeger bij thee som van 200 ,maar daar hoor je nix meer over,deze week overal kunstmest spuiten,loonwerker gaat morgen aan de gang.Dan ligt het er vast
drijfmest ligt er bijna overal op.
Uitspoelen heb je bij kleigrond niet.
Tis hier al poosje mooi opgegroend doordat we kort na sleepslangen direct wat regen hadden maar ganzen houden het zo kaal als een biljart. Enige wat goed ontwikkeld is muur maar dat wordt ook moeilijk bestrijden met alle klimaat/stikstof doelen. (Lees klaveraandeel verhogen, in stand houden)
Hier dus niet alleen maar +++ verhaaltjes