Boxmatrassen
Moderator: Moderators
-
- Contacteer:
Re: Boxmatrassen
Met zo'n lage beenhoogte gewoon alles er uit krijg je ook nog wat meer ventilatie
Als de wind verkeerd zit en het regent is je ligbox een zwembad danboer pieter schreef:Met zo'n lage beenhoogte gewoon alles er uit krijg je ook nog wat meer ventilatie
Das het probleem, ene kant is vol de regen kant… dan drijven de koeien straks de box uit…Poekske schreef:Als de wind verkeerd zit en het regent is je ligbox een zwembad danboer pieter schreef:Met zo'n lage beenhoogte gewoon alles er uit krijg je ook nog wat meer ventilatie
- Thomas2000
Volgens mij is het advies iets van 3,5. Gaat vooral om laag bij de grond. Onderkant naar buiten is voldoende. Schuine muur dus
-=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
-
- Contacteer:
Hout er uit en het gordijn naar beneden , maar ik denk dat het wel wat meevalt met regen
Nee dat valt niet mee, een dak tot net boven de ligbox en geen muur of gordijn als het regent.boer pieter schreef:Hout er uit en het gordijn naar beneden , maar ik denk dat het wel wat meevalt met regen
-
- Contacteer:
Laatste plaat er uit en een lange terug plaatsen zo dat de oversteek langer wordt
Vlgs mij heb jij vogelgaas en geen windbreekgaas...Richt schreef: ↑di mar 14, 2023 16:30Dat idee had ik ook al, maar hoever verlengen dan? Wil eigenlijk niet het dak verlengen, evt dan een “extra” dakje maken onder het kleed dat open kan? en dan daarvoor alleen windbreekgaas (mocht dat dan in de winter toch te open zijn kan er altijd nog wat voor langs gehangen worden)Thomas2000 schreef:Hangt natuurlijk ook van je koeien af maar als ze scheef liggen komen ze kopruimte tekort als ze willen gaan staan. Muur deruit dus.
![]()
In onze eerste ligboxenstal ooit windbreekgaas gemaakt. Was ergens begin 90er jaren en was toen hip

Altijd zaten die dingen vol stof waardoor ze al gauw nog maar de helft doorlieten aan frisse lucht. Daarna nooit meer overwogen

Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Op die foto is idd vogelgaas ja, windbreken doet dat gaas niet
Ander dem hebben we in de Winter een 60% gaas voor, das als we her weg halen idd meer 80% door de stof…

Ander dem hebben we in de Winter een 60% gaas voor, das als we her weg halen idd meer 80% door de stof…