salmonella dublin

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Flyinghollander

Re: salmonella dublin

Bericht door Flyinghollander »

:yes:
Mellek

Bericht door Mellek »

Pflanzenkohle is gewoon houtskool, hier voeren we FIR (of NCC Powder, Impact poeder) , dat is koolstofklei/kaoliniet en dat halen ze ergens uit de grond in Polen of DE.
Kwam van de week nog zo'n 'plan van aanpak' tegen voor salmonella uit 2016 toen wij dat positief in de melk hadden, hebben daar toen eigenlijk helemaal niks aan gedaan, alleen jongvee bloed tappen waar dus niks uit kwam, het was na een jaar ook zo weer weg, maar ook veel minder last van ganzen en spreeuwen afgelopen jaren dus zou ook mee kunnen helpen, en sindsdien ook geen 1 dier meer aangekocht.
boer pieter
Contacteer:

Bericht door boer pieter »

Momenteel is er hier weer een uitbraak van salmonella vooral langs de kust , ook mijn naaste buurman kreeg het in een keer , als je hier in status 2 komt dan heb je gelijk te maken met restricties, zoals dieren verkopen voor het leven , veearts inseminator komen als laatste bij jou , maar bv kalfjes gaan allemaal naar Nederland en een kennis van mij stopt met melken en heeft een mooie veestapel maar gaan allemaal naar Nederland, wat ik mij afvraag is doen jullie er niks aan en waarom niet
Mellek

Bericht door Mellek »

Ze willen hier graag moeilijk doen, veel veeartsen hebben aandelen in de GD denk ik, en die draait het meeste omzet als er het meeste gezeik is. Dus overal kalvermesters en ongebreidelde import van koeien, maar melkfabrieken stellen weer de hoogste gezondheidseisen aan je veestapel.
Hier ook bijna Para-certificering kwijt doordat CRV de MPR niet op para controleerde (ook al had ik daar nadrukkelijk om gevraagd 2x, en zelfs de GD gebelt en die had hun nog bericht gestuurd, maar dat lezen/verwerken ze Arnhem pas na 14 dagen..).
Ooit eens in de salmonella-trein beland, maar al die oplossingen waar ze dan mee komen ... 't Is gewoon moeilijk doen meer niet.
Veel mensen staan denk ik te ver van de praktijk. Boterzuur ook laatst gehad, toen het heel veel regende (op het snijvlak), en wat krijg je aan adviezen? "De uiers beter schoonmaken", met een robot... Veel regen in het voer=boterzuur, veel broei=boterzuur.
Salmonella = meestal vogels(tront)
boer pieter
Contacteer:

Net weer eenmaal stiertjes weg gedaan voor Nederland, kwam al vroeg omdat ie de rest salmonella 2 moest halen maar mogen nu in Duitsland niet eer stoppen , je zal maar in een file komen bij Hamburg :lol:
Richt

Bericht door Richt »

boer pieter schreef: wo mar 29, 2023 09:14 Net weer eenmaal stiertjes weg gedaan voor Nederland, kwam al vroeg omdat ie de rest salmonella 2 moest halen maar mogen nu in Duitsland niet eer stoppen , je zal maar in een file komen bij Hamburg :lol:
Ja lekker weer, laat die troep toch gewoon in DK staan…
boer pieter
Contacteer:

Ja ik vind het best wij zijn vrij :lol: maar er komen steeds meer begreep ik van hem , ze waren zelf ook in nl geweest bij van dijk die halen elke week een paar vrachtauto's vol op , je komt er maar slecht af zeggen ze en kost ook nogal wat , heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad
Sander

Bericht door Sander »

Wat doen ze er hier in nl ermee dan
iedere dag BBBeter
boer pieter
Contacteer:

Afmesten
boer pieter
Contacteer:

Zelfs hele veestapel gaan naar Nederland, hier mag je geen dieren voor het leven verkopen in Denemarken, wel naar het buitenland
Sander

Bericht door Sander »

boer pieter schreef: wo mar 29, 2023 17:04Afmesten
En die beesten hebben salmonella dublin :|
iedere dag BBBeter
Sander

Bericht door Sander »

boer pieter schreef: wo mar 29, 2023 17:06 Zelfs hele veestapel gaan naar Nederland, hier mag je geen dieren voor het leven verkopen in Denemarken, wel naar het buitenland
Waarom zou je geen koeien aan je collega mogen verkopen :roll:
iedere dag BBBeter
boer pieter
Contacteer:

Als je salmonella hebt mag het niet , anders wel
Plaats reactie