Melkprijs (deel 8)
Moderator: Moderators
-
Re: Melkprijs (deel 8)
Ik hoorde dat lactalis in zuidamerica een productie op wil starten. Zal wel goedkoper zijn daar
Was vanavond nog varkensboer op tv die aangaf veel meer geld te verdienen zonder beter leven keurmerk dan met. En zijn varkens gezonder waren dan met het keurmerk. Hij kan dan niet leveren aan nl supermarkten. Want die laten zich wat op de mouw spelden en dus verplichten door dierenbescherming met hun kul keurmerk. Zo zie je maar.... bulk is niet per definitie slechter
iedere dag BBBeter
als ik het heb over ' coöperaties hebben meer in bulkprodukten'
dan bedoel ik dat coöperaties relatief meer
"boter (zonder merk) in 25 kg dozen" en
"melkpoeder (zonder merk) voor industriële banketbakkers pizzabakkers fastfoodrestaurants etc
"weipoeder (zonder merk) voor industriële banketbakkers pizzabakkers fastfoodrestaurants etc
"melkpoeder (zonder merk) voor veevoederdoeleinden" per bigbag van 1 ton of zoiets , neem ik aan
produceren
en dus relatief minder melkproducten in kleinverpakking met geografische of andere kwaliteitskeurmerken
dan bedoel ik dat coöperaties relatief meer
"boter (zonder merk) in 25 kg dozen" en
"melkpoeder (zonder merk) voor industriële banketbakkers pizzabakkers fastfoodrestaurants etc
"weipoeder (zonder merk) voor industriële banketbakkers pizzabakkers fastfoodrestaurants etc
"melkpoeder (zonder merk) voor veevoederdoeleinden" per bigbag van 1 ton of zoiets , neem ik aan
produceren
en dus relatief minder melkproducten in kleinverpakking met geografische of andere kwaliteitskeurmerken
ik vrees dat ik de situatie allemaal weer veel te optimistisch heb ingeschat
Die varkensboer krijgt momenteel € 114,- per big zonder dat keurmerk ja dan snap ik dacht hij zegt: op dit moment past dit systeem het best bij mijn bedrijfsvoering.Sander schreef: ↑zo sep 29, 2024 22:44 Was vanavond nog varkensboer op tv die aangaf veel meer geld te verdienen zonder beter leven keurmerk dan met. En zijn varkens gezonder waren dan met het keurmerk. Hij kan dan niet leveren aan nl supermarkten. Want die laten zich wat op de mouw spelden en dus verplichten door dierenbescherming met hun kul keurmerk. Zo zie je maar.... bulk is niet per definitie slechter
-
- Contacteer:
Die 114 euro was denk ik ten tijde van opname. Prijzen liggen nu al weer fors lager
Vanmorgen de begeider van de voerfabriek voor de varkens op de koffie. Volgt alle voergeldstallen op. Paar zeugenhouders in vlaanderen gestopt met huurstallen in wallonie want konden goed geld maken met biggenexport spanje. Afgelopen weken weer twee keer in de week bellen of de goede man geen huurstallen meer voor hun had want hun businessmodel biggen naar spanje was ineens minder aantrekkelijk geworden. Veel vraag naar stallen nu maar hij had niks meer vrij, liggen allemaal vol.
die belgen zijn zo dom nog niet...
En wat is dan bulk volgens jou? Een beetje voorzichtig zijn denk ik met wat je roept in het over 't algemene kleine Nl.bedrijfje..Sander schreef: ↑zo sep 29, 2024 22:44 Was vanavond nog varkensboer op tv die aangaf veel meer geld te verdienen zonder beter leven keurmerk dan met. En zijn varkens gezonder waren dan met het keurmerk. Hij kan dan niet leveren aan nl supermarkten. Want die laten zich wat op de mouw spelden en dus verplichten door dierenbescherming met hun kul keurmerk. Zo zie je maar.... bulk is niet per definitie slechter
Kostprijzen lopen er de pan uit, slagkracht op een paar uitzonderingen na, beperkt.
Bulk is in mijn ogen wat hulsteins hier ook aangaf. Het oorspronkelijke aangeleverde product door de boer is niks minder dan het product wat in de merken verdwijnt. Maar ja die producten hebben een labeltje,en er zijn inmiddels zoveel labeltjes/keurmerken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En het gros van het basisproduct melk smaakt allemaal hetzelfde.... die keurmerken houden een boel mensen aan het werk maar overdaad schaadt inmiddels. Tijd voor minder welvaart dan komt het verstand wel terug.
iedere dag BBBeter
Allemaal helemaal waar.Sander schreef: ↑di okt 01, 2024 12:57 Bulk is in mijn ogen wat hulsteins hier ook aangaf. Het oorspronkelijke aangeleverde product door de boer is niks minder dan het product wat in de merken verdwijnt. Maar ja die producten hebben een labeltje,en er zijn inmiddels zoveel labeltjes/keurmerken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En het gros van het basisproduct melk smaakt allemaal hetzelfde.... die keurmerken houden een boel mensen aan het werk maar overdaad schaadt inmiddels. Tijd voor minder welvaart dan komt het verstand wel terug.