Weidewagen
Moderator: Moderators
-
Weidewagen
Ik zoek een Weidewagen, mag een restauratie project zijn.
Jullie kennen ze vast wel, van die Weidewagens waar een paar koeien aan stonden om gemolken te worden, het pruttelen van een 1 pittertje en de boer stond in weer en wind zijn koeien te melken. Nou dit stukje historie wil ik graag terugbrengen.
Helaas zijn de meeste weidewagens uit het beeld verdwenen maar misschien staat er nog 1 bij jullie achter de boerderij of weten jullie er 1 te staan. Zoals gezegd mag het een restauratie project worden.
Jullie kennen ze vast wel, van die Weidewagens waar een paar koeien aan stonden om gemolken te worden, het pruttelen van een 1 pittertje en de boer stond in weer en wind zijn koeien te melken. Nou dit stukje historie wil ik graag terugbrengen.
Helaas zijn de meeste weidewagens uit het beeld verdwenen maar misschien staat er nog 1 bij jullie achter de boerderij of weten jullie er 1 te staan. Zoals gezegd mag het een restauratie project worden.
-
Re: Weidewagen
Mag in heel Nederland zijn.
Heb dat Ding net paar maand terug verkocht, werd al jaren Alleen nog als jongvee vanghek gebruikt maar hele melkerij zat er nog aan.
Kijk maar eens op de Duitse Kleinanzeigen, staat er af en toe nog wel eentje op.
Kijk maar eens op de Duitse Kleinanzeigen, staat er af en toe nog wel eentje op.
Zet er dan ff bij zoeken op fangwagen, treibewagen, triebwagen is wat makkelijker te vinden voor de niet kenner
die belgen zijn zo dom nog niet...
-
Hoe heet een weidemelkwagen dan ?
Toch geen viehtreibwagen ?
Toch geen viehtreibwagen ?
-
Kunt ze ook nieuw kopen trouwens :
https://milkingsystem.com/mobile-milkin ... -mootech-4
JSC Mototecha , Litouwen
https://milkingsystem.com/mobile-milkin ... -mootech-4