Wat moet dat een verademing zijn. Gewoon binnen een uur afgelopen met een hoop flauwekul die afleid en focus op ondernemen en geld verdienen. Ik ben me een partij jaloers... Hier blijft het vooralsnog tegen de stroom inzwemmen en de vooruitzichten zijn ook erg matig.
Frans V schreef: ↑di jan 21, 2025 15:26
Wat moet dat een verademing zijn. Gewoon binnen een uur afgelopen met een hoop flauwekul die afleid en focus op ondernemen en geld verdienen. Ik ben me een partij jaloers... Hier blijft het vooralsnog tegen de stroom inzwemmen en de vooruitzichten zijn ook erg matig.
Tis ook een ander systeem dan hier, volgende president kan alles ook weer 100% om gooien... en zo blijven we bezig.
En gerechtelijke uitspraken met een politieke tint evalueren. Zo zouden in Nederland maar eens de macht van ambtenaren en rechters aan banden leggen, dan werd het land stukken beter bestuurbaar en dan zou de democratie stukken beter functioneren.
sivert schreef: ↑di jan 21, 2025 22:42
En gerechtelijke uitspraken met een politieke tint evalueren. Zo zouden in Nederland maar eens de macht van ambtenaren en rechters aan banden leggen, dan werd het land stukken beter bestuurbaar en dan zou de democratie stukken beter functioneren.
Met ambtenaren en rechters ben je er nog niet.
Dan ook de macht van (centrale) banken, EU WHO, VN, veiligheidsdiensten en ontelbare NGO’s inperken.
En alle grote bedrijven die een vinger in de pap willen hebben en as we speak achter gesloten deuren zitten te vergaderen met ”onze” politici bij de WEF in Davos.
Het is nog maar de vraag of we uberhaupt nog in een democratie leven. De machthebbbers zeggen van wel natuurlijk.
Niels schreef: ↑wo jan 22, 2025 06:28
En alle grote bedrijven die een vinger in de pap willen hebben en as we speak achter gesloten deuren zitten te vergaderen met ”onze” politici bij de WEF in Davos.
Dus jij hebt liever dat ze openlijk aan tafel zitten zoals nu in de VS het geval is?
sivert schreef: ↑di jan 21, 2025 22:42
Met ambtenaren en rechters ben je er nog niet.
Dan ook de macht van (centrale) banken, EU WHO, VN, veiligheidsdiensten en ontelbare NGO’s inperken.
Het is nog maar de vraag of we uberhaupt nog in een democratie leven. De machthebbbers zeggen van wel natuurlijk.
Wat is jou probleem eigenlijk met alles wat je hier benoemd
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
Dus jij hebt liever dat ze openlijk aan tafel zitten zoals nu in de VS het geval is?
Groot verschil is wel dat deze lieden van niemand afhankelijk zijn en niemand hoeven te pleasen om de macht te krijgen c.q. te houden. Dat is beter dan marionetten waarvan je niet precies weet wie aan hun touwtjes trekt. Als je ziet dat Biden al gratie heeft geschonken aan allerlei functionarissen die Trump te grazen moesten nemen en aan topmensen van Big Pharma vanwege hun rol in de coronavaccins dan is nu ook wel overduidelijk dat die contacten iets te innig waren. En dan heb ik het nog niet over Trudeau, afkomstig uit het Young Global Leaders program van de WEF, die tijdens de coronapandemie zwaar misbruik maakte van zijn macht.
Jij knipt een stukje uit mijn tekst en trekt zèlf de conclusie:
DUS jij hebt liever dat ze openlijk aan tafel zitten. Met een vraagteken er achter om het als vraag te brengen.
Groot verschil is wel dat deze lieden van niemand afhankelijk zijn en niemand hoeven te pleasen om de macht te krijgen c.q. te houden. Dat is beter dan marionetten waarvan je niet precies weet wie aan hun touwtjes trekt.
Dus één iemand die alle, maar dan ook echt álle macht heeft lijkt je beter??
Als je dan ff de geschiedenis induikt weet je meteen hoe betrekkelijk dan je eigendom is...
@Kase Natuurlijk moet de macht niet bij 1 iemand liggen, maar kijk eens wie via de European Climate Foundation de sponsoren zijn van Greenpeace, Milieudefensie, Stichting Natuur en Milieu en verwante clubs. Dat zijn o.a. Bill Gates, Jeffrey Bezos, George Soros en Michael Bloomberg. Het klinkt toch wat anders als Greenpeace en Milieudefensie de Nederlandse economie in het ravijn willen storten dan dat Gates via de rechter de aanval inzet op de Nederlandse welvaartstaat. Gisteren werd ook bekend dat de EU deze clubs ook flink heeft betaald om de Green Deal te promoten, wat Gates met zijn enorme bezit aan landbouwgronden wel heel erg goed zou passen. Dat bedoel ik met politici die als marionetten worden gestuurd door anderen. En ja, Bill Gates is een zeer prominent WEF lid.
Het zijn niet Gates, Bezos en Soros enz. die de dienst uitmaken.
De familie Wallenberg uit Zweden staan daar nog boven. Met Investor AB controleren zij de communicatie en stroomvoorziening wereldwijd, of in ieder geval ruim 184 landen. Ericsson en ABB.
Nasdaq valt vreemd genoeg ook onder Investor AB.
Uiteraard zitten die in een tot voor kort ”neutraal” land, maar nu niet meer sinds ze niet alleen Navo lid zijn maar ook nog eens een zogeheten DCA-avtal gesloten hebben met de USA, wat de USA recht geeft of overname van de controle van alle 17 militaire bases in Zweden.
Dat weet Trump ook. Ericsson stond tussen 2019 en 2024 onder toezicht van de US Department Of Justice. Dit naar aanleiding van een ik geloof smeergeld affaire van Ericsson in 2017 in Irak, of all places.
Wallenberg is aan die macht gekomen toen het imperium van Ivar Kreuger instortte in 1932.
Dus, we leven naar mijn mening al een tijd in een tijdperk waarin één partij veel te veel macht heeft (gehad) in de wereld, om terug te komen op de opmerking van Kasé