Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

hulsteins

Re: Boeren in Canada

Bericht door hulsteins »

Roderick schreef: zo jan 19, 2025 22:55

Ik ook. Want Hullie maakt idd mijn punt. Door foodstamps gaat de output van producten omhoog (onder andere melkproducten) , dus indirecte steun.

Waar Hullie het mis heeft, is dat er door het ultra protective system in de US er bijna geen Canadeese producten in de schappen liggen. Aangezien je food stamps alleen in de US kunt gebruiken, profiteerd Canada daar totaal niet van.

ultra protective system ?

of ken Canada prijstechnisch niet mee en heeft Canada geen enkel product dat zich kwalitatief kan onderscheiden om plus-value op te leveren ?

staat er Canadese kaas op de kaarten in de sjieke restaurants van de US ?

er was al geen culinaire gastronomische cultuur in Canada en de beschermde markt heeft iedereen in doen slapen

als 't vrije markt wordt , wordt dat een net zo'n grote schok bij de ingang als bij de uitgang van Canadese melkfabrieken
ik vrees dat ik de situatie allemaal weer veel te optimistisch heb ingeschat
hulsteins

Bericht door hulsteins »

Canada is nu, dus, als Taiwan voor China

De enige manier om niet geannexeerd te worden is lid te worden van de Europese Unie
Sander

Bericht door Sander »

iedere dag BBBeter??
hulsteins

Bericht door hulsteins »

FOX:
Trump says Canada would have no tariffs as 51st state, as observers brace for trade war
Trump's 25% tariffs ...
Jan.1

Bericht door Jan.1 »

hulsteins schreef: zo feb 02, 2025 22:31 FOX:
Trump says Canada would have no tariffs as 51st state, as observers brace for trade war
Trump's 25% tariffs ...
100 jaar geleden gebeurde het zelfde ,protectisme vierde toen ook hoogtij.
Daarna crisis en wo 1 en 2....
Cowboy trump gaat zijn verkiezingsbelofte waar maken,maak Amerika groot...
Dit gaat hij doen door met iedereen ruzie te maken,hij schiet recht in zijn eigen voet...
Hij vergeet 1 ding,Amerika bestaat juist door handel met alle continenten.
Hij denkt dat hij door God gezonden is,...Dat is hij niet!!!
hulsteins

Bericht door hulsteins »

verkeerde topic

protectionisme is al een tijd is zeer sterke ontwikkeling wereldwijd

't lijkt nu wel bottebijlachtig
maar de golfvloed is al heel lang op gang

mondialisme en volledig vrije markt en elkaar oneerlijk er uit concurreren is helemaal over
en covid was daarna een eye-opener
:arrow:
een reset van de wereldeconomie
melker
Contacteer:

Bericht door melker »

Je kan ook zeggen de situatie is momenteel voorspelbaar onvoorstelbaar :(
Gerben77
Contacteer:

Bericht door Gerben77 »

https://www.youtube.com/watch?v=avbaXEy7CS0

Canada lijkt behoorlijk tegengas te geven aan Trump.

Hoe kijken de Canadese forummers hier tegen aan. Roderick schreef het al Canadezen zijn een trost volkje laten zich niet zomaar de les lezen.
Roderick

Bericht door Roderick »

Gerben77 schreef: do mar 06, 2025 16:17 https://www.youtube.com/watch?v=avbaXEy7CS0

Canada lijkt behoorlijk tegengas te geven aan Trump.

Hoe kijken de Canadese forummers hier tegen aan. Roderick schreef het al Canadezen zijn een trost volkje laten zich niet zomaar de les lezen.
Douggie Ford is vorige week niet voor nix voor de 3x herkozen als Premier van Ontario. Want net als Trump, doet hij wat hij zegt. Dit is geen bluf, en als het nodig is, gaat de stroom en gaskraan dicht. Canadians willen dit, en willen idd dat we hard terugslaan. We weten dat we pijn gaan lijden, maar zijn 100% bereid om dat te gaan doen, Want Trump zit hier gewoon fout. Erg fout.

Wij voelen de pijn nu al, want gisteren is er al $300 van de vette stieren af gegaan en zijn bepaalde producten duurder geworden. Andere commodities zijn dan ook weer goedkoper. Mais en soja zakken hard. Dat maakt de voerkosten iets goed.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
CorjanD

Bericht door CorjanD »

Ja de Canadians gaan er ook echt voor. Sterke drank uit de US word niet meer verkocht en mensen lopen met een speciale app in de winkel om te kijken waar het vandaan komt.

Domste van Canada was een pijplijn voor de olie door de States aan te leggen. Daar zijn ze halverwege mee gestopt. Dat was vroeg of laat vragen om problemen. Nu kunnen ze dat maar moeilijk kwijt omdat er niet echt afvoer via de zee is. En word nu onder wereld marktprijs verkocht aan de USA . Maar een dankje wel van Trump blijft uit...
BDC

Bericht door BDC »

Corjan we gaan de pijp nu gewoon afmaken, rechtstreeks naar Texas 🤠🤠
CorjanD

Bericht door CorjanD »

Nou dat is aardig van Ome Donald...of moet ik Ome JD of Ome Elon zeggen. Ben een beetje de weg kwijt daarin!

Over 10 jaar als jullie daar in Texas droog vallen kunnen we er mischien wel water door pompen? Dan hebben we onze pijp lijn hopelijk wel klaar!
W.A

Bericht door W.A »

:D leuk te lezen, dat die Nederlanders toch goed ingeburgerd zijn in hun land van bestemming.
BDC

Bericht door BDC »

CorjanD schreef: vr mar 07, 2025 21:17 Nou dat is aardig van Ome Donald...of moet ik Ome JD of Ome Elon zeggen. Ben een beetje de weg kwijt daarin!

Over 10 jaar als jullie daar in Texas droog vallen kunnen we er mischien wel water door pompen? Dan hebben we onze pijp lijn hopelijk wel klaar!
I'll go with early retirement Corjan before the water runs out 😆. Misschien voor die tijd een nieuw avontuur ergens anders in de wereld...
Plaats reactie