En degene die altijd blijvend grasland hebben gehad hebben dat ook niet zonder reden.
Probleem niet groter maken als het is

Moderator: Moderators
Als je een goede adviseur glb laat invullen had hij jou er op gewezen dat je op tijd moet rouleren.Om te voorkomen dat al je grond waardeloos wordt voor akkerbouw.Glb invullen gaat boeren boven de pet...
Jan.1 schreef: ↑za nov 16, 2024 23:55Als je een goede adviseur glb laat invullen had hij jou er op gewezen dat je op tijd moet rouleren.Om te voorkomen dat al je grond waardeloos wordt voor akkerbouw.Glb invullen gaat boeren boven de pet...
Maar ik snap je wel,je bespaart door zelf invullen weer 1000 euro....![]()
Perceel laten onderzoeken door een bureau. Hebben wij ook een keer laten doen. Toen is een perceel veengrond kleigrond geworden en hebben we alleen nog maar klei of veengrond.Sander schreef: ↑zo nov 17, 2024 07:42 Ik schreef al: blijkbaar zijn we er al aan gewend maar het is niet normaal. Natuurlijk wist ik van het advies om elke 4 jaar te scheuren. En dus gaan we het massaal doen, terwijl we zouden moeten zeggen wij bepalen zelf wel wat we op onze grond verbouwen. Ik had geen reden om bepaalde percelen te scheuren. Vanaf dit jaar werk ik samen met akkerbouwer en gaan we elk jaar of elke 2 jaar een perceel scheuren. Maar het perceel wat ik in gedachten had voor 2025 en 2026 kan niet meer door deze regeling. Terwijl het op papier veengrond is maar in praktijk niet.
Blijkbaar zijn we er aan gewend maar het is niet normaal![]()
Lijkt me omgekeerde wereld. Laten zij maar kosten maken om aan te tonen dat het veen is. Ik heb geen bureau daarvoor nodig. Heb aan mijn grondboor wel genoeg.
,,,,Een doel is om, ondanks de afbouw van derogatie, de hoeveelheid grasland te behouden. Daarom is een subsidie opengezet, om het grasland te behouden, maar ook om de veehouders te ondersteunen met de mestafzetkosten: Subsidie behoud grasland. Deze subsidie hebben wij aangevraagd voor de bedrijven die hier recht op hebben. ,,,,