Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

h.groothuis

Re: Robotmelken (deel 9)

Bericht door h.groothuis »

Festo knietje kapot op de tilt cilinder nieuwjaarsdagom 3 uur lag nog net niet in bed 8) .....ff gefixt 15 min werk....lekker uitslapen tot 8:30 :wink:
ramos fan

Bericht door ramos fan »

h.groothuis schreef:Festo knietje kapot op de tilt cilinder nieuwjaarsdagom 3 uur lag nog net niet in bed 8) .....ff gefixt 15 min werk....lekker uitslapen tot 8:30 :wink:
15 min ? Om 3 uur ik vind het een top prestatie (y)
vms:D
h.groothuis

Bericht door h.groothuis »

ramos fan schreef:
h.groothuis schreef:Festo knietje kapot op de tilt cilinder nieuwjaarsdagom 3 uur lag nog net niet in bed 8) .....ff gefixt 15 min werk....lekker uitslapen tot 8:30 :wink:
15 min ? Om 3 uur ik vind het een top prestatie (y)
Denk dat ik niet zoveel drink als jou :wink: en had nog een oud cilindertje met zo'n knietje liggen, was dus appel eitje :yes:
Remco1

Bericht door Remco1 »

Hoeveel koeien kan je maximaal op 2 DeLaval melkrobots houden?
Arie

Bericht door Arie »

Ligt er aan hoeveel werk je dr aan wilt hebben. Maar als ik de stoere praat mag geloven zo hier en daar, dan moet 150 makkelijk kunnen :yes: :D
kobonde

Bericht door kobonde »

Remco1 schreef:Hoeveel koeien kan je maximaal op 2 DeLaval melkrobots houden?
Op de Delaval VMS bedrijven die ik ken hebben ze 70 tot 75 koeien(inl drogen) /per vms, die hebben we allemaal gestuurd
koe verkeer zodat je de koeien die niet gemolken hoeven te worden weghoudt. deze bedrijven leveren 7 tot 8 ton melk per robot/jaar.
Ze hebben normaal 2.4 tot 2.7 melkingen /per koe. Een VMS kan als die goed is ingesteld 175 melkingen/ etmaal doen.
jan.nl

Bericht door jan.nl »

140 melkend
Remco1

Bericht door Remco1 »

kobonde schreef:
Op de Delaval VMS bedrijven die ik ken hebben ze 70 tot 75 koeien(inl drogen) /per vms, die hebben we allemaal gestuurd
koe verkeer zodat je de koeien die niet gemolken hoeven te worden weghoudt. deze bedrijven leveren 7 tot 8 ton melk per robot/jaar.
Ze hebben normaal 2.4 tot 2.7 melkingen /per koe. Een VMS kan als die goed is ingesteld 175 melkingen/ etmaal doen.
Je bedoeld met het gedeelte "koe verkeer zodat je de koeien die niet gemolken hoeven te worden weghoudt" dat je een selectiepoort plaatst? Over het algemeen hoor ik namelijk goede verhalen over vrijkoeverkeer.
kobonde

Bericht door kobonde »

Ja, Ik hoor altijd verhalen over koeien halen van boeren met vrij koeverkeer.
Henk
Contacteer:

Bericht door Henk »

Voorheen had Marco V vlot 75 koeien per box maar ondertussen zit ie vlgs mij heel stuk lager dus of zoveel koei per box een succes is...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
bertus

Bericht door bertus »

Wij hebben ook wel een paar jaar met 75 koeien op 1 robot gemolken om er daarna eentje bij aan te schaffen. 75 koeien per robot kan wel zolang pa nog rondloopt om de laatkomers op te halen maar als die uit de tijd raakt dan worden het er vanzelf minder per robot.
vake bin ie te bange.
De Roodte

Bericht door De Roodte »

Ik zou zowiezo kiezen voor voorselectie icm met een wissel/wachtruimte ongeacht het merk :yes:
Corjan
Contacteer:

Bericht door Corjan »

Wij hadden eerst wat extra hekkies en een wachtruimtetje :yes: ..........En wij hebben de snijbrander er in gezet toen ik het zat was :yes: Ik wil nix meer weten van gedwongen verkeer :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
bekapper

Bericht door bekapper »

Het gestuurd verkeer van Lely heb ik nooit goeds over gehoord. Deze mensen wil ook nooit meer hekjes.
Het gestuurd verkeer zowel first feed als first milk ken ik niemand die anders zou willen.
Het voor alles door de robot moeten was er volgens mij fout aan. Ik hoor ook dat Lely niet meer wil proberen met gestuurd verkeer.
jan.nl

Bericht door jan.nl »

Altijd vrij laten,een koe die gezond is komt gem 3x op een dag,weigering kost niet veel tijd :no:
Hier altijd een paar ophaal koeien,die ik in spits uurtje ophaalt,gelijk met de boxen schoon maken.
Maar zitten hier met ongeveer 60 mk per robot,dus ruimte over... :|
Plaats reactie