Lelycenter hier zei laatst dat er komende herfst een update komt waarbij vaarzen helpen makkelijker wordtSchoonvelde schreef: ↑ma mei 13, 2024 17:29Ja dat zit voor Lely nog winst te behalen. typisch is wel dat zelfs robots die je al jaren hebt nog steeds beter worden. Nu bijna nooit storing.CorjanD schreef: ↑zo mei 12, 2024 16:48Ja met de A2 begonnen. 8 jaar meegedraaid en toen nog overwogen ze naar de nieuwe stal te verplaatsen. Uiteindelijk toch ingerolen voor de A4's die net uit waren. Dus we hebben de A3 overgeslagen. A2 was wat minder goed gebouwd voor zand. Kleinere box was een voordeel voor de vaarsen. En de grotere A4 box is nice voor de grotere oudere koeien. Koeien die bij de A2 op de atentie list stonden bij de A2 verdwenen van die lijst met de A4. Toch zou het mooi zijn als je voor het inmelken van vaarsen de box makkelijk wat klijner kan maken.Middenboer schreef: ↑za mar 30, 2024 13:25 Jij had in Can ook een A2
Is de box van een A3 ook groter als de A2 ?
Heb niet de grootste koeien, behalve paar fleckvieh bakbeesten.
Robotmelken (deel 9)
Moderator: Moderators
-
Re: Robotmelken (deel 9)
Khoop dat je gelijk heb. Wil eigenlijk nog een aantal jaren met deze robots verder. 20 jaar moeten ze wel mee kunnen
-
- Contacteer:
Werk nu al een paar weekjes met robots lely en delaval delaval werkt in mijn ogen een stuk beter maar ben er nu wel achter dat dit niet direct mijn ding is
Dat wisten wij al langer Pieter maar toch mooi dat je het probeert.!boer pieter schreef: ↑vr mei 31, 2024 07:38 Werk nu al een paar weekjes met robots lely en delaval delaval werkt in mijn ogen een stuk beter maar ben er nu wel achter dat dit niet direct mijn ding is
-
- Contacteer:
Dat zou mooi zijn, een beetje feedback vragen van klanten helpt altijd.wijnbergen schreef: ↑do mei 30, 2024 13:16Lelycenter hier zei laatst dat er komende herfst een update komt waarbij vaarzen helpen makkelijker wordtSchoonvelde schreef: ↑ma mei 13, 2024 17:29Ja dat zit voor Lely nog winst te behalen. typisch is wel dat zelfs robots die je al jaren hebt nog steeds beter worden. Nu bijna nooit storing.CorjanD schreef: ↑zo mei 12, 2024 16:48
Ja met de A2 begonnen. 8 jaar meegedraaid en toen nog overwogen ze naar de nieuwe stal te verplaatsen. Uiteindelijk toch ingerolen voor de A4's die net uit waren. Dus we hebben de A3 overgeslagen. A2 was wat minder goed gebouwd voor zand. Kleinere box was een voordeel voor de vaarsen. En de grotere A4 box is nice voor de grotere oudere koeien. Koeien die bij de A2 op de atentie list stonden bij de A2 verdwenen van die lijst met de A4. Toch zou het mooi zijn als je voor het inmelken van vaarsen de box makkelijk wat klijner kan maken.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Werk je nu bij andere boeren?boer pieter schreef: ↑vr mei 31, 2024 07:38 Werk nu al een paar weekjes met robots lely en delaval delaval werkt in mijn ogen een stuk beter maar ben er nu wel achter dat dit niet direct mijn ding is
van Dam af
Feed back van klanten? Nou dat is niet mijn ervaring. Heel lang koppig vast houden voordat ze wat veranderen. Hier met zand in de boxen werkte de touwtjes niet goed. Toen ik er kettingjes er in gezet had mocht dat niet van de bobo's. Twee 3 jaar later kwamen ze zelf met een ketting kit. Maar een dunne ketting. Die rekken uit en slijten te snel door. Dus boorde we zelf grotere gaten in de tilt cups. Maar dat hadden ze liever niet want het aantal mislukte melkingen zou omhoog gaan. En ja hoor 2 3 jaar later zit er gewoon een groter gat inde tilt cups . Ze kunnen vaak beter sneller naar de adviezen van de boer luisteren en die arogantie overboord gooien
Klopt Corjan.
Zelfde met afstamming van de koeien . Dat staat er nog maar 1 maand op . Dat vragen we al 20 jaar
Zelfde met afstamming van de koeien . Dat staat er nog maar 1 maand op . Dat vragen we al 20 jaar
Bij die Gea mongolen niet veel anders! Carousel uitvoeringen worden steeds weer slechter.. Lijkt wel of ze liever rommel verkopen! Want ze hebben de oplossingen wel. Onderdelen moeten schijnbaar lopen..CorjanD schreef: ↑za jun 01, 2024 05:10 Feed back van klanten? Nou dat is niet mijn ervaring. Heel lang koppig vast houden voordat ze wat veranderen. Hier met zand in de boxen werkte de touwtjes niet goed. Toen ik er kettingjes er in gezet had mocht dat niet van de bobo's. Twee 3 jaar later kwamen ze zelf met een ketting kit. Maar een dunne ketting. Die rekken uit en slijten te snel door. Dus boorde we zelf grotere gaten in de tilt cups. Maar dat hadden ze liever niet want het aantal mislukte melkingen zou omhoog gaan. En ja hoor 2 3 jaar later zit er gewoon een groter gat inde tilt cups . Ze kunnen vaak beter sneller naar de adviezen van de boer luisteren en die arogantie overboord gooien
-
- Contacteer:
Ja een paar uurtje per dag , en nog wat andere dingen beetje koeien halen naar robots op 3 bedrijven kan pas in juli verhuizen dan hoor je nog wel wat ik misschien ga doenKasé5 schreef: ↑vr mei 31, 2024 19:56Werk je nu bij andere boeren?boer pieter schreef: ↑vr mei 31, 2024 07:38 Werk nu al een paar weekjes met robots lely en delaval delaval werkt in mijn ogen een stuk beter maar ben er nu wel achter dat dit niet direct mijn ding is
Nou ik heb nog een GEA robot in de aanbieding. 90 units voor een carrousel. Laat me weten hoeveel je er will, ik kan ze goedkoop leveren! Geef me een bod voor het liefst alle units, maar ik will ook wel kijken naar kleinere groepen (minimum 20).
Gaat de eigenaar weer traditioneel?
Hier in de buurt wordt er ook 1 opgeleverd nu.. Wat mankeert eraan?
Kun je die als mono box inbouwen?